4 sonuçtan 1 ile 4 arası
  1. #1
    Sevdaseli
    YÖNETİM
    Nur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    17.August.2008
    Yer
    Edirne
    Mesajlar
    85.072
    Ettiği Teşekkür
    58.247
    37.252 mesaja 104.132 teşekkür aldı
    Tecrübe Puanı
    100

    Standart Lohusalıkta kilo vermenin püf noktaları, Lohusalık döneminde zayıflamak için, Lohusalık Dönümde Beslenme Ve Kilo Verebilme Yolları,Hem kilo vermek hem de bol bol süt üretebilmek için öneriler

    Lohusalıkta kilo vermenin püf noktaları

    Lohusayken anneler bebeğe süt verebilmek için daha çok yemeye başlar ve hatta hamileliğinden bile çok kilo alabilir. İç Hastalıkları Uzmanı Dr. Ayça Kaya, lohusalar için kilo vermenin püf noktalarını açıklıyor.




    Kadınlar yaşamları boyunca erkeklerden daha çok kilo almaya meyillidirler. Adet görmeye başlamakla beraber vücuttaki hormon dengesi değişmeye başlar. Her ay sırf hormonların değişmesine bağlı olarak, vücutta şişmeler, iştah açılması, ödem sorunu oluşmaya başlar. Bu süreç menopoza girene kadar devam eder.

    Bu arada bir kadın hayatında ortalama iki kez gebelik geçirse, bu durumda en az 10'ar kilodan, 20 kilo genç kızlık kilosuna ekler. İşin içine lohusalıkları koyduğumuzda en az beşer kilodan, bir 10 kilo da o koyar. Bir bakarsınız 20'li yaşlarda 50 kiloyken, 35'li yaşlarda 80 kiloya ulaşmışsınızdır. Üzerine bir 10-15 yıl sonra menopoz eklenir. Menopozda da metabolizma hızındaki yavaşlama yüzde 10'lara çıkar. 15 kilo da oradan eklenir, bir bakarız ki 100’lü kilolar hiç uzak değil.




    O nedenle kadınların tüm yaşamları boyunca gebelikleri, lohusalıkları ve menopozları kilo almak için risk dönemleridir. Bu dönemlerde kilo yönetimi yapabilmek ve doğru beslenmeye çalışmak çok önemlidir. Her ne kadar gebelik ve menopozda kilo yönetimi yapabilmek kişiye çok bağlıysa da lohusalık dönemi gerek hormonal dengenin bir anda değişmesi gerekse de minik bir canlıya karşı sorumluluk duygusunun annede çok baskın olması kilo yönetimini güçleştirir.




    Lohusalık dönemi çok özel bir dönemdir. Kadının günlük yaşamı bu dönemde çok değişir, çünkü artık o bir anne olmuştur. Bebeğin ihtiyaçlarını karşılamak için tam alarm durumuna geçer anne. Gece uyunmaz, gündüzler uzar. Bebeğin üç temel ihtiyacı; uykusu, karnının tok olması ve altının kuru olması için var gücü ile çalışır anne. Her ne kadar bebeğin altını başkaları değiştirebilirse ve başkaları uyutabilirse de yeni doğan bebeğin karnının doyması tamamen anneye bağlıdır. Bu durum annede gerginlik yaratabilir. Acaba sütüm yeterli mi, bebeğimin karnı doyuyor mu diye düşünerek var gücü ile bebeğini emzirmeye ve daha çok süt oluşması ile ilgili arayışlara girer.



    Lohusalıkta bebeğe daha çok süt verebilmek için çeşitli yiyecekler önerilir ve kişi bunları çok tüketmeye başladığında belki gebeliğinden bile çok kilo alabilir. Bu besinlerin başında tüm yörelerimizde yaygın olarak yapılan lohusa şerbetleri gelir. Şekerli yiyeceklerin çok fazla süt yaptığına inanılır. Ancak lohusa şerbeti ya da şekerli yiyecekler ve içecekler süt yapmaz. Aslında gerçek süt yapan tek besin "su"dur. Bu şekerli yiyecekler tüketildikten sonra kişinin susama duygusu devreye girer ve üzerine bol miktarda su içtiği için süt salgısında artış meydana gelir.





    Lohusa şerbetleri tek başına şekerli meyve sularına göre çok daha yüksek kalori ihtiva eder. Çünkü lohusa şerbetlerine çok yoğun miktarda bal, pekmez veya şeker konur. Her ne kadar kalorisiz tarçın, karanfil gibi baharatlarla tatlandırılsa da üzerine konulan ceviz veya fındık ezmesi ayrıca kalori değerini yükseltir. Bir küçük çay bardağı cevizli lohusa şerbeti içtiğinizde yaklaşık üç-dört dilim ekmek yemiş olursunuz. Süt gelsin diye günde içtiğiniz üç bardak şerbet, yaklaşık 10 dilim ekstra ekmek yemeye tekabül eder. Ayrıca gün içinde yenen yemekler ve ekmekler de üzerine eklenirse günlük çok fazla enerji fazlalığı olur ve bu da şişmanlık olarak karşımıza çıkar.





    Lohusalıkta süt yapsın diye tercih edilen içeceklerden biri de biradır. Ancak bira da direkt olarak süt yapmaz. İçerdiği yoğun su nedeniyle süt salınımını artırsa da alkol içerdiği için önerilmez. Çünkü alkol de anne sütünden bebeğe geçebilir ve bebeğin sinir sistemi üzerinde etki yaratabilir.

    Lohusalıkta metabolizma hızı artar. Günlük tüketilen enerjiye ek olarak, süt üretimi ile birlikte yaklaşık 250-300 kalorilik bir enerjiyi fazla harcaması durumu ortaya çıkar. Bu durum bir kişinin yaklaşık 1-1,5 saatlik spor yapmasına tekabül eder. Bu dönemde eğer dengeli ve doğru bir beslenme programı yapılırsa hem kaliteli ve yeterli süt üretimi sağlanır hem de fazla kilolardan hızlı bir şekilde kurtulunabilir.





    Lohusalık döneminde zayıflamak için düşük kalorili diyetler yapmak, az beslenmek zararlıdır. Hem anne sütünü azaltır hem de annenin sağlığını olumsuz etkiler (halsizlik, yorgunluk, diş çürükleri, saç dökülmesi, kemik erimesi gibi klinik problemler ortaya çıkabilir). Aynı zamanda bebeğin de gelişimi olumsuz etkilenir.

  2. 2 kişi Nur üyemize teşekkür etti:
    ♥ Sinemm ♥ (06-25-2013),yagmurada (06-24-2013)

  3. #2
    Sevdaseli
    YÖNETİM
    Nur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    17.August.2008
    Yer
    Edirne
    Mesajlar
    85.072
    Ettiği Teşekkür
    58.247
    37.252 mesaja 104.132 teşekkür aldı
    Tecrübe Puanı
    100

    Standart


    Lohusalık dönemindeki beslenme tamamen kişiye özel hazırlanmalıdır. Hamileliğin başlangıcındaki kilo ve vücut yağ oranı, yaş, günlük fiziksel aktivite düzeyi gibi etmenler kişinin günlük tükettiği enerjiyi etkiler. Kişiler arası fark oluşturur. Bu nedenle günlük tüketilen besin miktarı hesaplaması kişiden kişiye özellik gösterir.




    Hem kilo vermek hem de bol bol süt üretebilmek için öneriler:

    1- 1 yemek kaşığı rezene, 1 yemek kaşığı ısırgan, 1 yemek kaşığı ıhlamur, 1 tatlı kaşığı tane kimyon, 1 tatlı kaşığı anasonu karıştırın ve bunu her yemekten önce taze demleyip yemekten sonra 1 fincan için.




    Hem kilo vermek hem de bol bol süt üretebilmek için öneriler:

    2- Unutmayın en iyi süt kaynağı su ve sebzelerdir. Bol bol az yağlı salatalar, sebze yemekleri, süt, yoğurt, ayran, peynir, yumurta, balık ve et yemeye özen gösterin. Her yemekle beraber mutlaka iki bardak su için. Yemeğin üzerine ayrıca bitki-meyve çaylarından taze olarak demleyip için.




    3- Çoğu kişi süt verme döneminde sütünün azalacağını düşünürek spor yapmaktan korkar. Düzenli yürüyüşler veya yüzme bu dönemde terch edilecek en iyi sporlardır. Ancak her yürüyüşten sonra bol bol su içmeyi unutmamak gerekir.




    4- Gece süt vermek için kalktığınızda açlık hissetseniz dahi sakın bir şey yemeyin. Bu saatte yenen her şey depolanır. Açlığınızı yatıştırmak için su için. Yine de çok acıkıyorum dayanamıyorum diyorsanız, bir bardak az yağlı süt için.



    5- Süt yapıcı özelliği olduğu söylenen şerbetlerden, şekerlemelerden, limonatalardan ve hamurlu tatlılardan uzak durun. Bu dönemde özellikle çok yağlı yiyeceklerden, açmalardan, poğaçalardan ve kızartmalardan kaçının.



  4. 2 kişi Nur üyemize teşekkür etti:
    ♥ Sinemm ♥ (06-25-2013),yagmurada (06-24-2013)

  5. #3

    Deneyimli Üye


    Sevdaseli

    yagmurada - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    6.April.2013
    Mesajlar
    2.671
    Ettiği Teşekkür
    10.906
    2.315 mesaja 6.388 teşekkür aldı
    Tecrübe Puanı
    132

    Standart

    Paylaşım için teşekkür ederim Nur ama o kilolar çocuk yürümeye başladığında gider bence oyyyyy onların peşinde koştururken :)))))
    Bizde ‘Öz güven’den ziyade, ‘Allah’a güven’ var…
    Ondandır kimi zaman suskun kalışımız…..



  6. yagmurada üyemize teşekkür edenler:
    ♥ Sinemm ♥ (06-25-2013)

  7. #4
    Sevdaseli
    YÖNETİM
    ♥ Sinemm ♥ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    9.October.2010
    Yer
    AKDENİZ
    Mesajlar
    55.824
    Ettiği Teşekkür
    95.862
    32.009 mesaja 80.537 teşekkür aldı
    Tecrübe Puanı
    100

    Standart

    Bilgiler için teşekkürler abla
    yagmurada likes this.






  8. ♥ Sinemm ♥ üyemize teşekkür edenler:
    yagmurada (06-25-2013)

Bu Konudaki Etiketler

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  

Genel Genel

Content Relevant URLs by vBSEO 3.6.0